Martin Blecha: ,,Nejlepší na Colonnade je, že jsme malá a zároveň velká pojišťovna."

07.11.2022

Na veletrhu Czech Travel Market jsme se setkali s Martinem Blechou, který od letošního června vede oddělení Accident and Health v pojišťovně Colonnade Insurance. Martin má více než osm let zkušeností v oblasti cestovního pojištění, a proto jsme mu položili několik otázek ohledně aktuální situace v této oblasti.


Co je podle vašeho názoru a dosavadních zkušeností pro klienty rozhodující při výběru cestovního pojištění?

Řada klientů se stále orientuje primárně podle ceny, což nepovažuji za úplně šťastné. Cena je bezpochyby jedním z klíčových parametrů, ale osobně považuji za nejdůležitější rozsah podpory, kterou  klient nebo obchodní partner získá. Zejména v cestovním pojištění je kvalita a rychlost služeb tím nejdůležitějším. Schopnost poskytnout pomoc a relevantní rady v těžkých chvílích rozhoduje o dobrých a špatných pojistitelích.

Je podle vás stále aktuální téma zdravotní vs. komerční pojištění?

Z mého pohledu je toto téma stále na stole. Spousta lidí se mylně domnívá, že za ně v rámci EHIC vyřeší všechny problémy jejich veřejné zdravotní pojištění. Bohužel tomu tak není. I v rámci EU našim klientům vzniká řada nákladů, které je nezbytné pokrýt komerčním cestovním pojištěním. Jedná se zejména o náklady na hospitalizaci v soukromých zdravotnických zařízeních, spoluúčast na zdravotní péči a o případnou repatriaci. Za velmi důležité považuji také krytí nákladů na vyslání opatrovníka či na získání náhradních cestovních dokladů. Určitě bych tedy osobně neváhal utratit pár desítek korun denně za klid na cestách.

Využil jste někdy vy osobně na cestách asistenční službu?

Bohužel ano, a to dokonce dvakrát. V prvním případě jsem byl hospitalizován a v druhém pro mě asistenční služba organizovala i repatriaci zpět do ČR. Naštěstí vše proběhlo hladce, díky podpoře ze strany asistenční služby a jejich lékařského týmu. Zejména v chudších zemích mimo Evropu oceníte konzultaci se zkušeným lékařským týmem v rodném jazyce. Tato služba je automaticky k dispozici všem klientům s cestovním pojištěním Colonnade.

Myslíte si, že je stále aktuální téma covidu a karantény?

Určitě bych to nepodceňoval. I přes to, že jde momentálně o méně frekventované téma, tak aktuální čísla výskytu covid-19 opět rostou. Z mého pohledu by každé kvalitní cestovní pojištění mělo obsahovat krytí covidu nejen v léčebných výlohách, ale automaticky i v pojištění stornovacích poplatků. Doporučuji také vždy zkontrolovat, zda pojistná smlouva kryje náklady na preventivní karanténu v zahraničí.

Co plánuje společnost Colonnade v nejbližší době?

V Colonnade jsme se doposud soustředili na pojištění pro firemní klientelu. V rámci pojištění osob jsme se v tomto segmentu stali vedoucím hráčem na pojistném trhu. Nyní jsme se rozhodli aktivněji vstoupit do retailového pojištění, a to včetně rozšíření spolupráce s cestovními kancelářemi. Právě pro ně jsme s kolegy připravili nové zjednodušené balíčky cestovního pojištění s jednodušší cenotvorbou a nadstandardním rozsahem krytí. Za zmínku určitě stojí krytí preventivní karantény z důvodu covidu-19, tolerance 0,5 promile alkoholu nebo pouze 10% spoluúčast u připojištění stornovacích poplatků (0% spoluúčast ve vážných případech).

Prozradíte nám, v čem je Colonnade jiná?

Myslím, že opravdu nejlepší na Colonnade je, že jsme malá a zároveň velká pojišťovna. V České republice máme cca 100 zaměstnanců, což na pojišťovnu není mnoho. Díky tomu mají naši produktoví manažeři likvidaci doslova přes uličku a řešení nestandardních škodních událostí zvládáme velmi flexibilně. Stejně tak jsme velmi pružní při podpoře našich obchodních partnerů. Zakládáme si na osobním přístupu bez složitých formulářů a prostředníků. Obecně je servis při škodních událostech a extrémní důraz na kontrolu našich asistenčních služeb něco, na čem si zakládáme.
I přesto, že se v lokálním měřítku řadíme mezi menší pojišťovny, profitujeme ze silného zázemí naší mateřské společnosti Fairfax Financial Holdings, která patří k významným celosvětovým hráčům na pojistném trhu. To nám umožňuje poskytovat takovou kvalitu servisu, jakou si představujeme sami pro sebe, a zároveň investovat do udržitelného růstu.


Zdroj: https://www.ttg.cz/martin-blecha-nejlepsi-na-colonnade-je-ze-jsme-mala-a-zaroven-velka-pojistovna/